Prospective.nu

Saker vi rekommenderar

Så lite behöver du röra på dig - för att må bra

Motion är väldigt viktigt för vårt välbefinnande och då inte bara fysiskt. Humöret är även det beroende av hur mycket vi rör oss. Dock säger forskning från USA att det inte är ett måste att drypa av svett varje träningspass för att må bättre. Fysisk aktivitet tas ofta upp som en viktig faktor i kampen mot depression och en del säger att det är lika bra som både läkemedel och terapi. Dock går åsikter i sär hur mycket man bör röra på sig för att må så bra. För ett par år sedan så undersökte en forskargrupp från University of Connecticut detta. De fick fram ett resultat som sa att det kan räcka med väldigt lätt motion, som en promenad, för att boosta humöret rejält. 

Träna utifrån dina förutsättningar

Jag tror på att man ska röra på sig så mycket som man klarar så att säga. Har läst att det är bra att röra på sig i vardagen minst 30 minuter per dag. Men det är så klart bra om man även satsar på att köra ett par ordentliga träningspass i veckan. Eller om man ägnar sig åt sport. Då kan man även testa kosttillskott från sport serien Fitline. Sedan tror jag även det är viktigt att man tränar det som är kul att träna. Avskyr du löpträning så är det ingen idé att plåga dig igenom det utan då är det bättre att hitta en träningsform som du faktiskt tycker är skoj att utföra. 

 

 

4 okt 2019